Event: Jorvik Maraton!

 
Hej pantrar! Hoppas ni har haft en bra nyårsafton! Och 2013's första event blir alltså Jorvik Maraton! Ett event av full uthållighet!
 
 

Jaha, men vad gör man på ett Jorvik maraton då? Jo, starten och målet kommer att vara i Fort Pinta. Så där är det samling. Därifrån, ska ni rida till en kontroll, i detta fall Marleys bondgård. (Se beskrivningar nedan) där jag kommer stå. Jag kommer stå på varje kontroll! Varför vi har kontroller är för att vi ska se så att alla hänger med på vad vi gör, och även för att jag ska se så att ni inte fuskar! Och utan kontroller blir det heller ingen bana ju. :)


Här får ni en liten enklare uppfattning av hur ni ska rida! Jag bryr mig inte om hur ni rider till platsen. Ni ska ta den snabbaste vägen ni tror mellan kontrollerna.
 
Vi ser alltså att från starten ska ni börja med att rida till Marleys bondgård, därifrån till stenbron i valedale, och sen till minka i firgrove. Efter det ska ni ta er tillbaka till Fort Pinta! Och kom ihåg: När ni kommit fram till en kontroll - bara spring förbi mig! Varför stanna? Då tappar ni bara fart. Rid bara förbi mig mot nästa kontroll! Jag kommer stå där med en lista och pricka av alla er som galopperar förbi,  för att det ska vara en vinnare måste personen ha passerat mig varje gång. För annars kanske personen har fuskat?
 
Här är platserna!


 
 
Om vi tar till exempel Marleys gård. Då kommer ni ifrån söder, och springer igenom paddockingången eller vad man ska säga, ut på hoppbanan. Hoppar över staketet och rider emot Valedale-bron!
 
Vi kommer INTE att repetera ALLA regler där. För att vara med på eventet måste du ha läst igenom detta event minst 1 gång och kunna platserna utantill. För det ska inte behöva ta hur långt tid som helst att starta!
 
Och fuskar du, till exempel "ringer hem" eller transporterar dig åker du ur klubben direkt och är inte välkommen tillbaka. I OP är vi RÄTTVISA. Inget fusk gäller som alltid!
 
 
Datum: Tisdag den 8:e Januari
Tid: 17.30
Samling: Fort Pinta
Medtag: Dina SNABBASTE kläder. Kläder är viktigt på denna tävling!
Övrigt: Se till att din häst är på bra humör, det är ju viktigt!
 
 
Och vad vinner vinnaren? Jo, försten som kommer i mål vinner följande:
 
  • Välja en person ur Star Stable Online som får gå med i OP direkt, utan att stå på kö!
  • 4 veckors mästare
 
Eftersom det är ett ganska intensivt event så kommer det därför vara en liten tävling, ni ska springa runt fort Pinta 8D Mer info får ni på plats! Priset är som vanligt 2 veckors mästare.
 
 
Hoppas ni kommer! Det kan bli så SJUKT kul om många kommer :D
Vi vill meddela att för få kommer på event. Vi har nästan 50 medlemmar och inte ens genomsnittet är 10 på ett event? Fler måste komma. Den tiden jag lägger ned på event är värd fler personer. Fortsätter det såhär, så kanske det inte blir lika roliga event. Hajar ni? Säger detta till vissa, vissa är sjukt aktiva och kommer ofta! Ni vet själv vilka ni är c: Frågor? Maila mig. 


//L&L
 
 

Nichole Starrock

OMG!! kommer OFC! :D:D sorry om jag inte har kommit på så många event! har velat men har lixom inte haft tid IRL. har nästan altid haft någon sorts träning eller varit borta! :/

Svar: Yay :DDet är okej ;)
oceanpanthers.blogg.se

2013-01-03 | 21:49:08
http://starstablenichole.blogg.se/
Siri Silverstorm

Hej! Hoppas jag kommer!! :)

Svar: Yääh! :D
oceanpanthers.blogg.se

2013-01-03 | 21:50:39
http://sirilingvall.blogg.se
Izabella Mcstar

Hade gärna varit med, men nu är jag ju inte med i OP än xc

Förresten, vet du vilken plats jag är på i OP kön?
Är säkert sist och jättelångt bak men så länge jag kommer med i OP tillslut så :D

Svar: OP kön står till vänster om dig...På startsidan i menyn.
oceanpanthers.blogg.se

2013-01-03 | 21:52:20
http://starstablewildfire.blogg.se
Lova Nightwater

Oh no, kan nt komma :c
Jah som va me på bilden oxå (fast det är jue nt det viktigaste, men endåå xD)

2013-01-04 | 09:20:51
Tove Starson

Hej Lily.
Jag blev vän med dig igår 3/1-13 och du att jag få gå med i OP nu så jag vill gärna gå med den.
Jag kan tyvärr inte komma pga. att jag rider på IRL.
/Tove Starson

Tacksam för svar

2013-01-04 | 11:38:09
http://Toveellen.blogg.se
Amanda Highland

Åååå, det verkar super duper roligt!! <3
Jag vill vara med man jag är typ 45:a i kön..
Men jag skulleja komma endå, om jag nu fick det... Fast det blir ju svårt om jag vinner.
Är det okej om jag är med fat jag igenkligen inte är med i OP? <3

Tacksam för svar! <3

Svar: Nej, endast för OP:are :/
oceanpanthers.blogg.se

2013-01-04 | 16:54:27
http://jorviko.bloggo.nu
Anonym

wonderful!!!jag kommer!men om jag har den stora,bra datorn,såååå e det tyvärr inte säkert...den dummar sig och jag kan inta komma in på ss-sidan...det e nåt dumt problem så att man bara kan komma in på typ 6 internetsidor....blää på den:Dmen det kanske fixar sig i tid till eventet.annars:8:e=tisdag=aktivitetlös dag(irl)=jag kan komma!!!!aaa typ det.men det kan också vara:8:e=tisdag=aktivitetslös dag(irl)=dum dator=kan inte komma.....meeeen vi får väl se:)ska iallafall ut och träna inför eventet(ifall att jag har turen att kunna komma),och fixa mina bösta kläder!!!jag kommer säkert se gräslig utXDhoppas iallafall att vi ses då(vi kommer kanske ses innan eventet också för den delen....:D)see ya<3

2013-01-04 | 18:44:45
Mary Northwood

ehhh....ooopppsssss...anonym hääär..!!XDXDXD

Izabella Mcstar

Tack. Jo, men innan har jag inte varit med.. eller så har jag varit blind xD
Men nu hittade jag iaf det! :D

2013-01-04 | 21:50:08
http://starstablewildfire.blogg.se
Siri Silverstorm

Håller med Nichole Starrock!!

2013-01-05 | 08:54:58
http://sirilingvall.blogg.se
Sally saltgurka 8D

Verkar kul! <3
En fråga bara.. du sa ju att ocean panthers ska vara rättvist, det är väl inte så rättvist att nån får välja nån som får gå med direkt, då hoppar dom ju före alla andra som har köat as länge..? :o

Svar: Det är ett pris <3
oceanpanthers.blogg.se

2013-01-05 | 15:12:06
Anonym

Hoppas jag kommer :) Snälla kan jag få va med i din klubb? vart är kön?

2013-01-05 | 17:07:19
Samantha Skywater

Hoppas jag kommer :) Snälla får jag vara med i din klubb? Vart är kön?

Svar: Kön är i menyn? Sätter upp dig.
oceanpanthers.blogg.se

2013-01-05 | 17:08:15
Rose Greenhill

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!! Här har man vart bortrest i en vecka o längtat efter klubben, oså kan man inte komma på 2013:s första OP event... FML D:

2013-01-05 | 17:47:32
Dady Flawwerpajj

Kan nt komma, men det verkar sååå kul.. Det är delvis för att jag bara har en mac så jag kan inte spela ss och så fyler jag år den dan..

2013-01-06 | 22:37:32
Siri Silverstorm

Börjar i skolan i morgon :(( + attjag är inne på ipaden!!

2013-01-07 | 09:39:09
http://sirilingvall.com
Dady Flawwerpajj

Vet ni vad.. INATT så drömde jag att jag tävlade! Och jag kom tvåa... JAG ÄR SÅ LEDSEN ATT JAG INTE KAN VARA MED, DET VERKAR SÅ KUUUL!

2013-01-07 | 09:39:27

Kommentera evenemanget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (bara OP-Lily som ser)

Bloggadress:

Kommentar: