Hur vi hade det på ett event - Spökkväll!

 
 Hej! Vi ursäktar för att bilderna kommer så sent, men det är lite jobbigt för jag (lily) kan i princip göra inläggen sj, för laila har inte fotat bilder på varken KM eller spökkvällen. Har mkt ansvar ang klubben som hänger på mig. Men det ska gå! Men här skrapade jag ihop lite granna iaf :) Det var nog det bästa eventet någonsin! Tack ALLA som var med. Det betyder så mycket för oss - och alla andra medlemar!
 


Vi samlade i Steves paddock, och red mot Demascusgruvan.



Vi gick in, valde sovplatser, tog på oss myskläder och förberedde oss för kvällen...



Efter ett tag gick vi in i gruvans hörn, och medans ugglorna hoade berättade jag en spökhistoria. Spökhistorian ser du nedan.

»För länge länge sen skrevs en legend om Moorland. Många tror att det är så fridfullt och fantastiskt. Men det är det inte. Detta skedde pga en sak som jag nu ska berätta.
Det var en tjej som levde för många år sedan. Hon hade en stor och ståtlig skimmel som stod uppställd i Moorland stallet. En dag när hon öppnade stallportarna var skimmeln inte där, hon sprang förtvivlat runt och letade i Moorland. Några minuter senare hörde hon någon häst som gnäggade bakom henne
. Hon vände sig hastigt om. I hopp om att det var skimmeln. Men hon hann inte ens skrika fören hon plötsligt stelnade till och försvann...för alltid...
Nu sägs det att om man tittar in i hästens ögon. Och får ögonkontakt, så kommer du aldrig sätta fötterna på jorden igen. Ett forskarteam var ute på jakt efter skimmeln på kvällen, det är då den sägs härjar. De var ute i dag och natt. Men de kom aldrig tillbaka.
Så vad du än gör. Om du ser hästen, låt bli dens blick. Om du gör det. Så dör du. För alltid...«


 




Alla blev verkligen rädda av spökhistorien! (Jag rekomenderar att du läser den)
Vi red sedan ut, sista gången innan natten. För att skritta av hästarna, och ja, njuta!




Vi körde lite på stranden, och ängar. Ja, överallt i Moorland!



Vi stannade på en underbar plats och hade ett litet "Klubbmöte" eller vad man ska säga! Där kom upp många bra ideér. :)




Vi fortsatte vår kvällsritt.

 


SEN. Helt plötsligt, när vi red på ängarna, så såg vi en VIT SKIMMEL! Precis som i spökhistorien!!! Den stegrade på berget! Som tur var var vi nog för långt ifrån för att den skulle få ögonkontakt med oss...fast...



Jag blev rädd. Det var liksom vi som hade ansvar över alla!!! Eller jag, för Laila tyckte allt var så löjligt och trodde inte ett dugg på det! Vissa blev nyfikna, inte trodde på spökhistorian och gick upp och kollade vem det var. Men vi hotade dem att om de inte kom tillbaka inom 10 s så skulle de bli sparkade...vi lyckades, som tur var blev ingen förstelnad!....för denna gången.




Sen började Laila gå över styr. Hon trodde inte på spökhistorian! Vi varnade henne, jag hotade henne. Hon gick upp på berget.....


Och sen försvann hon! Spårlöst försvunnen! Skimmeln stod kvar och stegrade, som om ingenting hade hänt! Laila bara försvann innan du ens hade hunnit blinka. Vi blev oroliga.


Vi blev stirriga, oroliga. Fulla av känslor. Alla skrek LAILA! kors och tvärs. Men sen hände det, SKIMMELN FÖRSVANN!


Sen var det någon som gick upp och kollade om skimmeln var där, kanske om den trillat ner bakom klippan eller något. Och det hon hittade? Ingenting...Skimmeln var spårlöst försvunnen.

Vi bestämde oss för att rida tillbaka till gruvan, så inte det hände några fler. I sorg red vi tillbaka..
Då berättade jag en grej..Jag berättade nämligen att jag och Stephanie Snowhall var i moorland, jag kommer inte ihåg vad vi gjorde, säkert shoppade elr nått som vanligt XD nej..men då träffade vi en Game Master, började snacka. Och så började hon berätta att det hände något skumt i Moorland på kvällarna. Vad tror ni Stephanie och jag tänkte på? Vi bara garvade, det lät så barnsligt. Vi trodde klart inte på det, jag menar. Vem skulle göra det?
Men jag ångrar nog det nu. ASSÅ TÄNK OM GM HAR RÄTT D: Ngn som hänger med ngn gång till ML på natten?!




Sen helt plötsligt, fick Laila ljud ifrån sig. Som ett mirakel!



Vi väntade ivrigt, var det möjligt att Laila kom tbx?!??! :D




Och det var det! Laila kom, vi hade plockat fram sovsäck mm så hon kunde vila. Och sen började vi med:
Som finns på med på varje event! Denna gången var det bästa spökhistorien! Det var 3 som deltog. 

 
Här är alla personers spökhistorier (av dem som berättade en)
 
 
Och vinnare blev Therese Winterknight! Grattis till dig! Du har vunnit 2 veckors mästare! Den går ut 5/10 :) Grattis! Din spökhistoria var läskigast av allas. :) Utsedd av Laila Moonnight & Lily Rainstorm
 
Det var FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEETT kul den kvällen, och fett läskigt också! Till och med jag, som planerat eventet (fast allt kom lite oväntat ;o) blev rädd! <3 Fett najs, tack alla som kom! WE LOVE YOU!
 
 
 

Therese Winterknight

Woho :D♥ Vad bra jag känner mig ;D♥

Svar: Grattis!
oceanpanthers.blogg.se

2012-09-22 | 10:16:52
Diana Flawwerpie

Therese.. Fuskade du?http://medlem.spray.se/anehen/links1.html

2012-10-03 | 17:34:15
Mandy Moonnight

Liily o laila man kan fortfarande inte se hela teresas text!

2012-10-05 | 23:38:55
http://StaarstableFans.blogg.se
Mary Northwood

HERREGUD THERESE!jag höll på att flyga av stolen när mon syrra läste det för mig...!!!mördaren satt väll i baksätet,eller hur?

Anonym

Längtar till jag kommer med i den klubben, står på kö! Ni verkar ha såå kul! Blir så avis! :)

2012-12-17 | 09:12:14
Rebecca Longside

Glömde skriva att det var jag! (Rebecca Longside) som kommenterade!

2012-12-17 | 09:13:37

Kommentera evenemanget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (bara OP-Lily som ser)

Bloggadress:

Kommentar: